Els usuaris valoren positivament els serveis d'atenció domiciliària

Última revisió 24-02-2020 09:25
24/02/2020

La regidoria d’Acció Social ha realitzat una enquesta entre els usuaris dels serveis d’atenció domiciliària de Treballadora familiar, Auxiliar de la llar i Apropa’m.

Després d’analitzar les respostes de les enquestes realitzades als i les usuàries del SAD Treballadora Familiar, el SAD Auxiliar de la llar i el Servei Apropa’m, la regidoria d’Acció Social ha constatat que existeix una sensació àmplia i ferma de satisfacció entre les persones que reben aquests serveis.

El primer tret significatiu que cal destacar és la predominança clara de les dones com a usuàries dels serveis. Per altra banda, són les persones més grans, la franja de majors de 64, qui més els utilitza. En relació a l’antiguitat en el servei, amb l’excepció del servei Apropa’m, hi ha una tendència clara a la permanència dels usuaris. I, el canal de coneixement de tots tres serveis és, majoritàriament, mitjançant la via directa amb els i les professionals dels Serveis Socials de l’Ajuntament, tot i que es troben casos on els usuaris han conegut el recurs a través d’altres canals com ara amics, veïns, familiars i altres professionals d’àmbits sociosanitaris.

En tots aquells aspectes relacionats amb la satisfacció trobem una predominança absoluta de les opinions positives. La resolució de conflictes, la valoració del servei, l’horari i la satisfacció general són positives en tots els àmbits, aconseguint unes xifres per sobre del 90% de satisfacció absoluta entre les persones que reben aquests serveis.

Els usuaris també consideren que les treballadores són amables i atentes a les seves necessitats, a més, les consideren persones de confiança, ja que entenen la complexitat de les seves situacions personals.

En relació a la millora la qualitat de vida, que és en definitiva la finalitat dels Serveis Socials, més d’un 90% de les persones enquestades en tots tres àmbits consideren que el servei millora molt la seva qualitat de vida.

Finalment, cal destacar la rellevància de la figura de les treballadores a domicili, que són en molts casos el nexe entre les tècniques i les persones usuàries, amb les quals estableixen un vincle essencial per al bon funcionament dels serveis i per a la millora

del benestar personal de les usuaris.

Servei de Treballadora familiar

L’objectiu d’aquest servei d’atenció domiciliària és l’atenció personal en el manteniment de la salut, millora de la relació amb l’entorn i suport social i familiar, a la llar, per a persones que requereixen atencions personals o amb manca d’autonomia personal.

Servei d’Auxiliar de la llar

L’objectiu d’aquest servei d’atenció domiciliària és l’ajuda a la llar (bugaderia, neteja i manteniment).

Els destinataris són persones o unitats de convivència que, per motius físics, psíquics o socials, es troben en situació de manca d’autonomia, temporal o permanent, o incapacitat per realitzar les tasques de la vida quotidiana.

El servei de Treballadora familiar i d’Auxiliar de la llar té una durada temporal i la seva finalització està subjecte a la valoració de necessitats del servei, que pot estar condicionat al copagament segons els ingressos totals anuals.

Les tasques i l’horari de realització es pacten entre l’usuari i el professional de referència.

Servei Apropa’m

L’objectiu d’aquest servei és el trasllat des de la llar dels usuaris als Centres d’Atenció Primària (CAP) La Cruïlla i Palaudàries.

Es tracta d’un servei gratuït, que funciona de dilluns a divendres, excepte festius. Els horaris s’ajusten a les visites d’infermeria i doctors/es de capçalera.

Les persones destinatàries són: persones més grans de 65 anys, empadronades al municipi, persones amb dependència reconeguda, persones amb mobilitat reduïda, manca o poc suport familiar, que els ingressos no superin el 2,5 de IPREM i requisits específics valorats per Serveis Socials.

Et pot interessar