LLiçà d'Amunt

Ajuntament de Lliçà d'Amunt
Escut Ajuntament de Lliçà d'Amunt

Inauguració del Punt d’Informació d’Habitatge

1 de desembre de 2017


L’Oficina Comarcal d’Habitatge va signar un conveni amb l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt, que ha obert un Punt d’Informació Municipal per informar i recollir tràmits sobre Habitatge, la qual cosa aproparà aquest servei als ciutadans del nostre municipi.

 

El Punt d’Informació Municipal d’Habitatge, inaugurat el passat 28 de novembre, és un lloc on els ciutadans poden adreçar-se per fer tràmits relatius a l’habitatge.

 

Està situat al primer pis del número 8 del carrer de Rafael Casanova. L’horari d’obertura és els dilluns de 10h a 14h i de 16h a 19h. Però, s’ha de trucar prèviament al telèfon 93 860 72 20 per demanar cita.

 

No es tracta d’una oficina gestora, sinó que només es donarà informació i es recolliran tràmits per derivar-los a l’Oficina Comarcal d’Habitatge, amb la qual s’ha signat un conveni. Però, amb l’obertura d’aquest Punt s’acostarà aquest servei als lliçanencs i lliçanenques, que no s’hauran de moure del municipi per gestionar temes d’habitatge.

 

S’hi podran sol·licitar els següents tràmits:

  • Ajut per a la rehabilitació d’edificis d’ús residencial
  • Cèdula d’habitabilitat de primera ocupació i primera ocupació de rehabilitació
  • Cèdula d’habitabilitat de segona ocupació
  • Duplicat de la cèdula d’habitabilitat
  • Cèdula d’habitabilitat de segona ocupació per habitatges preexistents construïts amb posterioritat a l’11 d’agost de 1984 sense cèdula d’habitabilitat de primera ocupació
  • Inscripció en el registre de sol·licitants d’habitatges de protecció oficial
  • Informació sobre un habitatge protegit
  • Desqualificació d’habitatges de protecció oficial
  • Prestacions econòmiques d’urgència especial: Deute de rendes de lloguer / Per atendre persones que han perdut l’habitatge com a conseqüència d’un procés de desnonament o d’execució hipotecària / Deute de quotes d’amortització del préstec hipotecari
  • Sol·licitud a la mesa de valoració de situacions d’emergències econòmiques i socials a Catalunya
  • Subvencions per al pagament de lloguer (segons convocatòria)
  • Pròrroga o manteniment de la prestació per al pagament de lloguer
  • Atenció del SIDH (Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge).

 

Algunes d’aquests tràmits, els més relacionats amb ajuts, ja es donaven des de la regidoria d’Acció Social, però ara se centralitzaran en el Punt d’Informació Municipal d’Habitatge i s’ampliarà el ventall de tràmits relacionats amb habitatge, que fins ara no es podien tramitar al municipi. També serà el lloc per tramitar temes d’habitatge més urbanístics, que fins ara es tramitaven a les oficines centrals de l’Ajuntament.

 

Per al regidor d’Acció Social, Fran Sánchez, l’obertura del Punt d’Informació Municipal d’Habitatge és un pas més en la universalització dels Serveis Socials, que no s’han de veure com un lloc de beneficiència, sinó com un lloc on gestionar necessitats molt diverses i obertes a tothom, que no sigui un lloc tan estimatitzat sinó més plural, de cobertura social i general per a tota la població, com ho és la salut o l’escola públiques.

 


No hi ha comentaris.
Llegeix el contingut de la pàgina

Imatges relacionades

  • Logo del Punt d’Informació d’Habitatge

    Logo del Punt d’Informació d’Habitatge

  • Punt d’Informació d’Habitatge

    Punt d’Informació d’Habitatge

  • Punt d’Informació d’Habitatge

    Punt d’Informació d’Habitatge

© Ajuntament de Lliçà d'Amunt · C/ Anselm Clavé, 73 · 08186 · Tel. 93 841 52 25 · Fax. 93 841 41 75