Des de la convocatòria de les eleccions i fins al 2 de maig les persones que desitgin votar per correu ha d'enviar la sol·licitud de vot a l'Oficina del Cens Electoral.
La sol·licitud de vot per correu es pot fer:
Per via telemàtica, amb certificat electrònic reconegut, a través del web Correos.es
Presencialment, entregant personalment l'elector o electora l'imprès a qualsevol oficina de correus. S’ha d’acreditar la identitat mitjançant:
En tots tres casos, han de ser documents originals, no s'accepten fotocòpies.
Només en cas de malaltia o incapacitat, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial, una persona que no sigui la interessada pot cursar la sol·licitud de vot per correu, per a la qual cosa ha d’estar autoritzada per un document notarial o consular estès individualment (en aquests casos, tant el certificat mèdic com l'escriptura notarial o consular són gratuïts).
Quina és la documentació que es rep
La documentació per a votar per correu l’enviarà l’Oficina del Cens Electoral per correu certificat al domicili indicat. El sobre contindrà la següent informació:
L’elector o electora ha de rebre personalment aquesta documentació, amb l’acreditació prèvia de la identitat.
La data límit per votar per correu una vegada tramitada la sol·licitud serà el 8 de maig.
Una vegada l’Oficina del Cens Electoral admet la sol·licitud de vot, ja no es pot votar de forma presencial a la mesa.