Aquest matí, l'Ateneu L'Aliança ha acollit la presentació del "Conte viu".
L’emotiu acte de cloenda ha aplegat, aquest matí a l’Ateneu L’Aliança, a totes les persones que han format part, d'una manera o altra, en la creació del “Conte viu”, un projecte cooperatiu inspirat en la primera escola que hi va haver a Lliçà d’Amunt, ara fa cent anys, i en el municipi d’aquella època.
El projecte ha comptat amb la col·laboració de l’escriptora local Maite Mompart, l’ajuda de les escoles bressol i dels instituts del municipi, i el suport de la Regidoria d’Educació, de la Biblioteca Ca l’Oliveres i del Grup L’Abans.
La idea va sorgir d’una reunió de Pla Local Educatiu, EDUC 360. De seguida, es va fer una trobada telemàtica de l’alumnat de les 5 classes de les 3 escoles amb l’escriptora. Maite Mompart va explicar als nenes i nenes com era la primera escola que hi havia en el poble i va compartir amb ells anècdotes i localitzacions per conèixer el poble en aquella època.
Per la seva banda, el Grup L’Abans va preparar algunes cartes escrites a mà per diferents persones de l’entitat explicant les experiències viscudes a l’escola d’aquella època, que va fer més entenedor el context de l’època a tots els nens i nenes. Aquestes cartes es van anar llegint en les diverses sessions escolars de preparació del “Conte viu”.
L’escriptura del conte la va iniciar l’escola Els Picots, que va passar el relleu a l’escola Miquel Martí i Pol i després va arribar a l’escola Rosa Oriol. El relleu entre escoles s’ha fet amb un vídeo amb imatges del procés i una paraula per introduir el nou capítol.
L’alumnat de 3r i 4t d’ESO dels instituts Lliçà i Hipàtia d’Alexandria han fet les il·lustracions del conte i els infants de les escoles bressol municipals Nova Espurna i Palaudàries n’ha fet el disseny de les guardes.
El Grup L’Abans també ha estat l’encarregat de trobar un títol al conte.
La regidoria d’Educació s’ha fet càrrec de l’edició del conte.
L’objectiu general d’aquest projecte era fomentar l’hàbit lector i el gust per llegir de l’alumnat, desvetllar el gust per l’escriptura creativa, afavorir el desenvolupament del llenguatge i la seva estructura i tipologia textual, promoure el treball en xarxa entre els centres educatius del municipi i afavorir el treball cooperatiu entre l’alumnat dels diferents centres.