El servei de Teleassistència, implantat per l’Ajuntament a Lliçà d’Amunt i ofert conjuntament amb la Diputació de Barcelona, amplia la seva cobertura amb una línia gratuïta 900 mentre duri l’actual estat d’alarma sanitària provocada pel COVID -19, per garantir la seguretat de tots els ciutadans.

 

">

El servei de teleassistència amplia la cobertura amb una línia excepcional d'atenció 900

Última revisió 02-04-2020 16:35
02/04/2020

El servei de Teleassistència, implantat per l’Ajuntament a Lliçà d’Amunt i ofert conjuntament amb la Diputació de Barcelona, amplia la seva cobertura amb una línia gratuïta 900 mentre duri l’actual estat d’alarma sanitària provocada pel COVID -19, per garantir la seguretat de tots els ciutadans.

 

El Servei Local de Teleassistència és una prestació preventiva i de proximitat posada a disposició de les persones grans, discapacitades o que per la seva situació ho requereixin, que permet oferir-los seguiment i seguretat, en el cas que visquin soles i que no necessitin atenció permanent presencial d’altres persones.

En aquests moments de confinament obligat i mentre duri l’actual estat d’alarma sanitària provacada pel COVID-19, s’ha decidit establir un servei especial de Teleassistència. D’aquesta manera, s’ha posat a disposició una línia gratuïta 900 per a totes les persones d’edat avançada i majoritàriament amb malalties cròniques de base, factors que s’associen a un major risc de presentar complicacions greus en cas d’infecció per COVID-19, les quals, donada la situació de confinament actual, es trobin en situació de vulnerabilitat, aïllament o en situació de risc i que puguin necessitar aquest suport. Per accedir a aquest servei, no serà necessari instal·lar cap aparell ni dispositiu al domicili, només caldrà trucar a la línia gratuïta 900 mitjançant el telèfon fixe o mòbil.

Les persones que compleixin els requisits i es trobin en situació de vulnerabilitat, aïllament o en situació de risc i que puguin necessitar aquest suport, poden sol·licitar aquest servei especial trucant a la regidoria d’Acció Social (8607220)on es valorarà la sol·licitud. Caldrà facilitar:

  • Nom i Cognoms
  • Adreça
  • DNI
  • Telèfon
  • Data de naixement
  • Resolució de dependència en cas que s’hagi valorat

Des de la central Tunstall Televida, adjudicatària del servei, es posaran en contacte amb el possible usuari per proporcionar-li la informació necessària del servei i es recollirà la informació bàsica ( confirmar dades aportades, malalties...). Un cop recollida la informació, es facilitarà el número 900.

El servei especial de teleassistència inclou les següents prestacions:

  • Atenció d’emergències: servei d’actuació habitual de Teleassistència
  • Assessorament / Informació en temes d’interès que inclouen qüestions relacionades amb el COVID-19
  • Acompanyament en sentiments d’angoixa o soledat
  • Trucades informatives: En relació amb el COVID-19 es podran realitzar trucades específiques per tal de reforçar informació sobre mesures preventives i també per informar de noves accions adoptades per les autoritats (confinament, tancament d’establiments...)
  • Agendes especials a persones amb COVID-19: En cas de persones afectades que n estiguin hospitalitzades perquè la seva situació no ho requereix, des del servei es podran dur a terme trucades de seguiment per controlar la seva evolució. En cas que es detecti un empitjorament del seu estat, es contactarà amb els serveis sanitaris. També es podran realitzar trucades de recordatori de medicació.

FAQS relacionades amb el Servei especial de Teleassistència:

  • Si ja sóc beneficiari de Teleassistència necessito fer alguna gestió? No, en aquest cas ja ho té tot cobert: disposa de tots els recursos del tradicional model de Teleassistència així com de les especificitats del servei especial COVID 19.
  • Per què serveix aquest telèfon? Per incrementar la seguretat i tranquil·litat dels usuaris mentre romanguin al domicili.
  • Es podrà trucar en cas d’emergència i es mobilitzaran els serveis necessaris (serveis sanitaris, serveis de seguretat ciutadana, etc ) i s’informarà als familiars.
  • Es podrà trucar per sol·licitar informació sobre el COVID-19.
  • Rebran trucades per proporcionar missatges preventius i informar de noves indicacions i accions adoptades per les autoritats en relació amb el COVID-19.
  • En el cas de ser una persona afectada, es realitzarà un seguiment telefònic del seu estat i també es podran realitzar trucades recordatori per prendre’s la medicació receptada.
  • Qui atén el servei? El personal expert del Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona.
  • Quan puc trucar al servei? En qualsevol moment que ho necessiti, és un servei que està disponible 24 hores del dia i 365 dies l’any.
  • Quin és el cost del servei? Es tracta d’un servei gratuït que posa a la seva disposició l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt i la Diputació de Barcelona.
  • Què he de fer per tenir el servei? Les persones que compleixin requisits i es trobin en situació de vulnerabilitat, aïllament o en situació de risc i que puguin necessitar aquest suport poden sol·licitar aquest servei especial trucant a Serveis Socials al telèfon 93 860 72 20 on es valorarà la sol·licitud. Caldrà facilitar:
    • Nom i Cognoms
    • Adreça
    • DNI
    • Telèfon
    • Data de naixement
    • Resolució de dependència en cas que s’hagi valorat
  • Com aconseguiré el num. 900? Des de la central Tunstall Televida es posaran en contacte amb el possible usuari per proporcionar-li la informació necessària del servei i es recollirà la informació bàsica ( confirmar dades aportades, malalties...) un cop recollida la informació es facilitarà el num. 900

Aquest servei és excepcional, una vegada finalitzat l'estat d'excepcionalitat actual, aquesta línia deixarà d'estar activa. 

Servei de Teleassistència
Servei de Teleassistència