La regidoria d’Acció Social ha realitzat una enquesta entre els usuaris dels serveis d’atenció domiciliària de Treballadora familiar, Auxiliar de la llar i Apropa’m.
Després d’analitzar les respostes de les enquestes realitzades als i les usuàries del SAD Treballadora Familiar, el SAD Auxiliar de la llar i el Servei Apropa’m, la regidoria d’Acció Social ha constatat que existeix una sensació àmplia i ferma de satisfacció entre les persones que reben aquests serveis.
El primer tret significatiu que cal destacar és la predominança clara de les dones com a usuàries dels serveis. Per altra banda, són les persones més grans, la franja de majors de 64, qui més els utilitza. En relació a l’antiguitat en el servei, amb l’excepció del servei Apropa’m, hi ha una tendència clara a la permanència dels usuaris. I, el canal de coneixement de tots tres serveis és, majoritàriament, mitjançant la via directa amb els i les professionals dels Serveis Socials de l’Ajuntament, tot i que es troben casos on els usuaris han conegut el recurs a través d’altres canals com ara amics, veïns, familiars i altres professionals d’àmbits sociosanitaris.
En tots aquells aspectes relacionats amb la satisfacció trobem una predominança absoluta de les opinions positives. La resolució de conflictes, la valoració del servei, l’horari i la satisfacció general són positives en tots els àmbits, aconseguint unes xifres per sobre del 90% de satisfacció absoluta entre les persones que reben aquests serveis.
Els usuaris també consideren que les treballadores són amables i atentes a les seves necessitats, a més, les consideren persones de confiança, ja que entenen la complexitat de les seves situacions personals.
En relació a la millora la qualitat de vida, que és en definitiva la finalitat dels Serveis Socials, més d’un 90% de les persones enquestades en tots tres àmbits consideren que el servei millora molt la seva qualitat de vida.
Finalment, cal destacar la rellevància de la figura de les treballadores a domicili, que són en molts casos el nexe entre les tècniques i les persones usuàries, amb les quals estableixen un vincle essencial per al bon funcionament dels serveis i per a la millora
del benestar personal de les usuaris.
L’objectiu d’aquest servei d’atenció domiciliària és l’atenció personal en el manteniment de la salut, millora de la relació amb l’entorn i suport social i familiar, a la llar, per a persones que requereixen atencions personals o amb manca d’autonomia personal.
L’objectiu d’aquest servei d’atenció domiciliària és l’ajuda a la llar (bugaderia, neteja i manteniment).
Els destinataris són persones o unitats de convivència que, per motius físics, psíquics o socials, es troben en situació de manca d’autonomia, temporal o permanent, o incapacitat per realitzar les tasques de la vida quotidiana.
El servei de Treballadora familiar i d’Auxiliar de la llar té una durada temporal i la seva finalització està subjecte a la valoració de necessitats del servei, que pot estar condicionat al copagament segons els ingressos totals anuals.
Les tasques i l’horari de realització es pacten entre l’usuari i el professional de referència.
L’objectiu d’aquest servei és el trasllat des de la llar dels usuaris als Centres d’Atenció Primària (CAP) La Cruïlla i Palaudàries.
Es tracta d’un servei gratuït, que funciona de dilluns a divendres, excepte festius. Els horaris s’ajusten a les visites d’infermeria i doctors/es de capçalera.
Les persones destinatàries són: persones més grans de 65 anys, empadronades al municipi, persones amb dependència reconeguda, persones amb mobilitat reduïda, manca o poc suport familiar, que els ingressos no superin el 2,5 de IPREM i requisits específics valorats per Serveis Socials.