Amb motiu del context actual i davant la impossibilitat de fer gestions de forma presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament, el tràmit d’empadronament es podrà realitzar de forma telemàtica mentre duri l’estat de confinament.
La gestió s’haurà de fer a través de la instància genèrica de la plataforma de tràmits en línia del web municipal. La documentació que cal presentar és la mateixa que es demana quan es fa el tràmit de forma presencial, en aquest cas s’haurà d’escanejar i adjuntar-la a la sol·licitud en línia. En el moment d’omplir els camps de la instància és imprescindible indicar de forma clara i entenedora l’adreça d’empadronament.
Un cop finalitzi l’Estat d’Alarma i es restableixi l’atenció presencial de l’OAC, les persones que hagin realitzat el tràmit d’empadronament telemàtic hauran de passar per l’OAC per signar el Full Padronal i presentar la documentació original.
Per fer aquest tràmit és necessita disposar de signatura digital. En cas de no tenir-ne la manera més senzilla d’obtenir-la és a través de l’idCAT Mòbil, un sistema d’identificació i signatura basat en el lliurament d’un codi d’un sol ús al telèfon mòbil, que et permetrà fer molts tràmits amb l’administració: https://idcatmobil.seu.cat/ . Per donar-se d'alta a l’idCAT Mòbil és necessari el DNI o bé la Targeta d’Identitat d’Estranger (TIE), de forma excepcional, es permet fer l’alta amb un carnet DNI o TIE que caducava a partir de la data del 14 de març (inclosa).
Us recordem que a través de la secció de tràmits del web municipal també es poden sol·licitar certificats d’empadronament i convivència.