L’obra d’eixamplament de la carretera en sentit Barcelona ha comportat una inversió de 10,5 MEUR i s’emmarca en un conjunt d’actuacions de millora de la funcionalitat i l’accessibilitat de l’eix viari que supera els 60 MEUR.
Aquest matí, el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha posat en servei el tercer carril a la calçada en sentit sud de la C-17 en el tram entre Granollers i Parets del Vallès. Aquesta obra, que ha suposat una inversió de 10,5 MEUR, s’emmarca en el pla d’actuacions que, per valor de 60 MEUR, el Govern està desplegant en aquest important eix de comunicació entre l’àrea de Barcelona, el Vallès Oriental, Osona i el Ripollès.
El secretari general del Departament, Ricard Font, ha visitat aquesta actuació, juntament amb el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, el director d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, i representacions municipals del Vallès Oriental. Aquesta actuació permet tant millorar la mobilitat de la ciutadania com potenciar diversos sectors d’activitat econòmica que se situen en aquest entorn, mentre continuen els treballs d’eixamplament de la calçada en el sentit Vic.
En aquest sentit, Font ha valorat que “aquesta actuació permet guanyar en seguretat i reduir la congestió i, per tant, contribuir a la reducció d’emissions i a la lluita contra el canvi climàtic”. A més, ha remarcat que aquesta obra i el conjunt d’actuacions en marxa a la C-17 faciliten la mobilitat quotidiana dels veïns i veïnes, afavoreixen les comunicacions al sector econòmic, i generen “possibilitats d’atreure noves inversions que permetin reactivar l’economia”. Ara, per a culminar les actuacions de millora a la C-17, de les quals ja s’han executat o estan en marxa “obres per valor de 55 MEUR”, el secretari general ha ressaltat com a repte “resoldre l’enllaç amb l’AP-7, que ara es fa amb dos carrils i que pot generar embús”. En aquest sentit, ha assenyalat que “estem en converses intenses amb l’Estat” i que “enguany tindrem un projecte compartit per a desencallar” aquesta actuació.
Les obres que ara han finalitzat han consistit construcció d’un tercer carril i la reordenació d’accessos en la calçada sentit Barcelona, entre l’enllaç amb la C-35 i la ronda sud de Granollers (C-352). L’actuació ha abastat una longitud de 4 quilòmetres i comprèn els municipis de Granollers, Lliçà de Vall i Parets del Vallès. El carril addicional s'ha construït integrant com a tercer carril el ramal que s’incorpora des de la ronda sud de Granollers, fins passat l’enllaç de la C-35, on la carretera actualment ja tenia tres carrils.
La millora de la capacitat i la funcionalitat és un dels principals eixos d’actuació del programa d’actuacions en marxa a la C-17, juntament amb l’accessibilitat. En aquest sentit, cal remarcar:
La C-17 entre Parets del Vallès i Lliçà d’Amunt és un tram urbà i periurbà que compta amb un bon nombre d’accessos i incorporacions i registra una intensitat molt elevada de trànsit. Aquest combinació de factors ha condicionat el nivell de servei de la infraestructura, amb congestions de trànsit, en especial en les hores punta, i algunes dificultats en l’accessibilitat. Diàriament circulen pel tram de la C-17 comprès entre les autopistes AP-7 i C-33 i la carretera BV-1432 (de Lliçà d’Amunt a Granollers) prop de 90.000 vehicles, i s’estima que en els pròxims deu anys, amb importants creixements urbanístics previstos, augmentin fins als 100.000 vehicles diaris.
En aquest sentit, hi ha tres zones amb nivells d’intensitats diferenciades, la primera entre l’enllaç de la C-17 amb l’AP-7 al sud de Parets i l’enllaç de la C-17 amb les autopistes AP-7 i C-33, el segon, entre aquest i la Ronda sud de Granollers i el tercer tram entre Granollers i Lliçà d’Amunt. Així, les actuacions previstes pel Departament s’adapten a cada tram i estan encaminades a millorar els estàndards de seguretat i de funcionalitat de la via, així com a reordenar i millorar accessos i enllaços.
Nota de premsa - font: web.gencat.cat