Enguany, PSC, ERC i En Comú Podem van arribar a un acord de pressupost amb la incorporació d’un Pla de reconstrucció social municipal de 300.000€ per ajudar la població més afectada per la crisi econòmica derivada de la pandèmia. El Pla inclou ajudes educatives, al comerç local, a habitatge i/o subministraments, dinamització econòmica, etc. També es va acordar de crear una Oficina Covid per centralitzar tots aquests ajuts i una taula de treball tècnic-política per fer-ne el seguiment.

">

L'Ajuntament ja ha destinat més de 430 mil euros per ajudar la població més afectada per la crisi econòmica derivada de la pandèmia

Última revisió 14-10-2021 12:13
14/10/2021

Enguany, PSC, ERC i En Comú Podem van arribar a un acord de pressupost amb la incorporació d’un Pla de reconstrucció social municipal de 300.000€ per ajudar la població més afectada per la crisi econòmica derivada de la pandèmia. El Pla inclou ajudes educatives, al comerç local, a habitatge i/o subministraments, dinamització econòmica, etc. També es va acordar de crear una Oficina Covid per centralitzar tots aquests ajuts i una taula de treball tècnic-política per fer-ne el seguiment.

17.600€ d’ajuts al teixit productiu afectat econòmicament per la crisi sanitària de la Covid-19

La convocatòria de subvencions ha rebut 36 sol·licituds, de les quals 35 complien tots els requisits.

L’Ajuntament va treure una convocatòria de subvencions d’emergència, en règim de concurrència competitiva, per al teixit productiu de Lliçà d’Amunt afectat econòmicament per la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19. En aquest sentit, l’Ajuntament ha repartit un total de 17.600 euros en ajuts per a autònoms i microempreses afectats econòmicament per la crisi sanitària de la Co-vid19.

La convocatòria va rebre 36 sol·licituds. D’aquestes  36 sol·licituds, 35 complien amb els requisits, van aportar o esmenar la documentació requerida, i el càlcul econòmic era favorable. L’única sol·licitud denegada va ser per in-compliment dels requisits de les bases. En relació a l’àmbit de la restauració, l’administració local també va aprovar la modificació de l’Ordenança reguladora de la taxa per parades, espectacles i atraccions situades en terrenys d’ús públics i indústries del carrer i ambulants, mitjançant la incorporació d’una disposició transitòria en relació a la “tarifa 13.- Llicència per l’ocupació de la via pública amb la instal·lació de taules, cadires, gènere propi del comerç, en l’àmbit de la restauració”, quedant suspesa pel període comprès entre l’1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021. L’import de la mitjana dels ingressos obtinguts per aquest motiu en els exercicis 2017, tat a la partida pressupostà-ria de l’Oficina Covid (Cost 3.000€).

Per altra banda, el cost derivat de la necessitat de vigilància i control d’accés i aforament del mercat municipal, a través de la contractació d’una empresa de seguretat, s’ha imputat a la partida pressupostària de l’Oficina Covid (Cost: 11.434,50€), on també s’han imputat els ingressos no obtinguts de les parades de serveis no essencials que, durant un temps, no van po-der vendre en el mercat (Cost: 3.000€).2018 i 2019 s’ha imputat a la partida pressupostà-ria de l’Oficina Covid (Cost 3.000€).

Per altra banda, el cost derivat de la necessitat de vigilància i control d’accés i aforament del mercat municipal, a través de la contractació d’una empresa de seguretat, s’ha imputat a la partida pressupostària de l’Oficina Covid (Cost:  11.434,50€), on també s’han imputat els ingressos no obtinguts de les parades de serveis no essencials que, durant un temps, no van poder vendre en el mercat (Cost: 3.000€).

Contractació de 20 persones a través de Plans d’Ocupació

Netejadors/res, oficials de 1a i 2a pel canvi de lluminàries, operaris/àries de gestió de residus i operaris/àries de brigada d’obres.

En el marc de l’Oficina Covid, l’Ajuntament ha contractat 20 persones a través de Plans d’Ocupació:  

- 4 netejadors/res a jornada completa que van finalitzar el contracte el passat 30 de juny .

- 3 oficials/les de 1a i 3 oficials/les de 2a per al projecte de canvi de lluminàries a Led, que tenien una contractació inicial de 6 mesos i s’ha prorrogat 6 mesos mes, fins a febrer de l’any vinent.

- 3 operaris/àries de gestió de residus, contractes laborals vigents de 6 mesos de durada.

- 2 operaris/àries de brigada d'obres, contractes laborals vigents de 6 mesos de durada.

- 4 netejadors/res a jornada completa i 1 a 20 hores la setmana a partir de setembre.

El cost d’aquests contractes durant l’any 2021 serà d’uns 340.000€.

Més de 5 mil euros d’ajuts per a subministraments

18 famílies vulnerables a causa de la pandèmia han rebut ajuts per a deutes pendents del consum d’aigua i llum.

L’Ajuntament ha assumit el deute pendent amb Sorea derivat del consum d’aigua d’11 famílies vulnerables a causa de la pandèmia. La regidoria d’Acció Social ha assumit la part que pertoca a usuaris/àries habituals i s’ha aprofitat l’Ajut del Fons Sorea de 5.000€ anuals per a la resta; i el que no s’ha cobert amb aquest fons, s’ha cobert amb la partida pressupostària de l’Oficina Covid (3.132,09€). De la mateixa manera, s’han destinat 824,14€ per cobrir deutes pendents dels subministraments de llum de 7 famílies.

L’Oficina Covid també ha assumit una bonificació d’impostos a una persona afectada per la crisi sanitària per valor de 835,19€ i la compra d’una rentadora per 329€.

Increment de l’import de les targetes moneder

S’han augmentat 20€ per unitat familiar.

A causa de la situació d’urgència social causada per la crisi de la Covid-19 i les afectacions d’aquesta sobre el benestar i l’estabilitat econòmica de les famílies, la Junta de Govern Local va aprovar d’augmentar 20€ les quantitats de la targeta moneder per cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de les unitats familiars d’1 a 5 membres, i afegir 20€ més per cada membre addicional.

També es va decidir que les famílies amb ajut aprovat d’alimentació i higiene podrien comprar mascaretes i gel hidroalcohòlic amb la targeta moneder.

Des d’aquest acord fins aquest estiu, aquest fet ha suposat una despesa de 6.780€ imputats a la partida pressupostària de l’Oficina Covid, a la qual s’afegirà la despesa des de l’estiu fins a finals d’any d’aquest concepte.

Actualment, hi ha 75 unitats familiars que reben aquest ajut de targetes moneder.

Les escoles reben material multimèdia per valor de més de 27 mil euros

L’Ajuntament els ha repartit 40 tauletes i els respectius cànons, 48 chromebooks, les llicències i una maleta per carregar tauletes.

Després de consultar a les es-coles i instituts les seves necessitats reals, els instituts van manifestar que no tenien cap necessitat d’aquest tipus ja que la Generalitat els havia fet una aportació extraordinària de material multimèdia. Per la seva banda, les escoles van fer la seva demanda i l’Ajuntament els ha repartit 40 tauletes i els respectius cànons, 48 chromebooks, les llicències i una maleta per carregar tauletes, per un valor total de 27.405,74€.  Sobre l’adquisició de punts MIFI per a famílies sense connexió a Internet, actualment i fruit d’una inversió feta durant el confinament, l’Ajuntament disposa de 17 punts MIFI: 10 distribuïts ja i 7 en reserva. I, en cas de necessitat, l’adquisició de més punts MIFI és molt àgil. Sobre incentivar la realització d’una trobada per a la formació del professorat interessat en E-learning, després de fer la consulta amb el professorat, la resposta va ser que no tenien necessitat d’aquest tipus de formació, que ja els la oferien des d’altres vies. 

14 tones d’aliments per a “El Rebost Solidari”

L’Ajuntament i El Rebost Solidari van organitzar un recapte d’aliments propi, “Omplim El Rebost”.

L’Ajuntament, en col·laboració amb l’associació  “El Rebost Solidari”, va organitzar un recapte d’aliments propi del nostre municipi, complementari i similar al Gran Re-capte d’Aliments que el Banc d’Aliments porta a terme al novembre arreu de Catalunya, amb l’objectiu d’omplir el Rebost Solidari de Lliçà d’Amunt. Aquesta iniciativa solidària, que es va anomenar “Omplim el Rebost”, va tenir lloc el divendres 7, dissabte 8 i diumenge 9 de maig a diferents establiments col·labora-dors de Lliçà d’Amunt.

La solidaritat dels lliçanencs i lliçanenques durant la campanya municipal “Omplim el Rebost” va aconseguir omplir el Rebost Solidari de més ali-ments per a les famílies més vulnerables del poble: més de 14 tones d’aliments. Els resultats obtinguts en aquesta campanya de recollida d’ali-ments municipal ha permès continuar donant un cop de mà a les famílies més vulnerables de Lliçà d’Amunt, que tenen dificultats per cobrir les seves necessitats bàsiques d’alimentació, i que la crisi de la Covid-19 ha fet augmentar considerablement.

El cost d’aquesta campanya va ser de 6.755,67€.

56 infants i joves en risc d’exclusió social reben l’ajut extra carmanyola

S’han repartit un total de 7.025€.

La Junta de Govern Local del passat 16 de juliol va aprovar repartir un total de 7.025€ a 56 infants i joves en risc d’exclusió social, segons els barems econòmics i socials aprovats per la regidoria d’Acció social, en concepte d’ajuts econòmics o targeta moneder extra carmanyola per als mesos de juliol, agost i setembre, mesos d’estiu en què no hi ha menjador escolar.

Aquest any, la convocatòria incorporava criteris relacionats amb la Covid-19, per això els diners atorgats s’han imputat a la partida pressupostària de l’Oficina Covid. 

44 infants i joves en risc d’exclusió social, becats per als Casals d’estiu

Les beques han suposat una despesa de 11.248,81€.

La regidoria d’Acció social va convocar beques per als Casals d’estiu destinades a infants i joves en risc d’exclusió social. El període de sol·licitud d’aquestes beques era del 3 al 14 de maig. Un cop valorades les 52 sol·licituds rebudes, segons els barems econòmics i socials establerts a les bases de la convocatòria, la Junta de Govern Local  del passat 9 de juliol va aprovar atorgar un ajut per als Casals d’estiu a 44 infants i joves, la qual cosa suposa un total d’11.248,81€.

Aquestes beques també inclouen el menjador ofert dins dels Casals.

Aquest any, la convocatòria incorporava criteris relacionats amb la Covid-19,  per això els diners atorgats s’han imputat a la partida pressupostària de l’Oficina Covid.