Aquest mes de febrer, l’Ajuntament s’ha adherit a la campanya “T’ho estàs perdent”, que sota el lema “Si no veus esport femení t’estàs perdent la meitat de l’espectacle” té com a objectiu fomentar l’esport femení en els mitjans de comunicació.
Aquesta campanya és una iniciativa de l’Institut Català de les Dones conjuntament amb la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física del Govern de la Generalitat, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).
La campanya pretén promoure una major presència de les dones esportistes als mitjans de comunicació, contribuint així a avançar cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte a l’esport femení i posicionar-lo com a contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència, especialment en infants i adolescents, referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.
Ahir dilluns, 17 de febrer, a les 20 hores, el Pavelló d’Esports va aplegar un gran nombre de persones, la majoria vinculades al teixit esportiu del municipi, que van donar el seu suport a la causa.
El regidor d’Esports, Fran Sánchez, va ser l’encarregat d’obrir l’acte explicant el motiu de la convocatòria i el compromís de l’Ajuntament per fomentar polítiques de gènere envers l’esport.
Seguidament, va demanar la presència de les dues presidentes d’entitats esportives del municipi, la Maite Vagace del Futbol Sala Vall del Tenes i la Núria Iglesias del Club Patí Lliçà d’Amunt, juntament amb la Regidora d’Igualtat, Gènere i LGTBI, Lourdes Martín, les representants dones de les entitats esportives presents a l’acte, la Júlia Relats del Club Bàsquet Lliçà d’Amunt, la Sandra Artigas de l’Amunt Club Ciclista, la Ana Maria Pareja del Shorin Ryu Karate i la presidenta de l’Associació Amunt Dones, Eva Chao.
Maite Vagace, presidenta del Futbol Sala Vall del Tenes, va ser l’encarregada de llegir el manifest de la campanya amb els compromisos que adquireix la corporació local en l’impuls de l’esport femení.
Per finalitzar, totes les persones assistents van fer-se una foto conjunta amb el símbol de la campanya: tots amb una mà tapant-se un ull.