Després de 24 hores rodant en el nou circuit de Can Montcau de Lliçà d'Amunt, l'equip Powered by JG - Motos Chesca d'Oriol Mena s'ha proclamat guanyador de la 41a edició de les 24 hores Internacionals de Resistència en Ciclomotor de la Vall del Tenes-Gran Premi Barnasfalt, amb un total de 591 voltes.
Durant tota la prova l'equip Powered By JG - Motos Chesca ha estat lluitant per la primera posició i de manera molt igualada i renyida amb el segon i el tercer classificat. El segon classificat ha estat l'equip RRB Racing amb els pilots Redondo, Alonso, Schareina i Ibañez amb un total de 587 voltes, les mateixes que ha realitzat el tercer classificat, l'equip francès MMR PARTS amb els pilots Pape, Gourjault, Maréchali i Flick.
Referent a la categoria Vall del Tenes, en primera posició s'ha col·locat l'equip Autoescola Granollers, 8ns de la classificació general; en segona posició el dorsal 37, Team la Vinya, que han quedat 10ns a la classificació final; i el tercer lloc del pòdium ha estat per l'equip Concos competició, 28ens en la classificació general.
L'equip MMR PARTS integrat per pilots francesos ha estat el primer de la categoria internacional. A la categoria mixta ha estat guanyador l'equip ZUMZUM integrat per Laia Manté, referent en el món del motor femení. El primer classificat de Master40 ha estat l'equip Zona Motor Ametlla Parc, enguany cal assenyalar que s'ha completat pòdium en aquesta categoria. La categoria Sub20 ha comptat amb dos equips inscrits, el primer classificat ha estat el GCR Autotaller9 Team.
Pel que fa les categories més tècniques, l'equip amb el dorsal 69, GMS, ha estat el guanyador de Promo Cup 2 temps. I pel que fa al grup 2, categoria aire, el guanyador ha estat Team MotorottoBCN.
Una vegada més s'ha demostrat la resistència tant de pilots i mecànics com de ciclomotors, que cada any superen les expectatives del públic i de l'organització.
Del total de 36 equips que van prendre la sortida dissabte a la tarda, tretze han superat les 550 voltes, fet que demostra el magnífic potencial dels equips i la rapidesa que implica aquest nou traçat. La resistència, l'entrenament previ, la velocitat, l'estratègia dels equips en el moment del canvi o per proveir carburant són decisius per guanyar temps en cada volta i augmentar la diferència entre els equips i finalitzar la carrera amb els reptes proposats per cadascun.
Cal destacar que malgrat aquesta duresa i la calor, no s'han registrat accidents d'importància. Només tres equips han abandonat abans de finalitzar les 24 hores.
Entre les activitats paral·leles ha destacat la tirolina solidària, on els diners recaptats es destinaran a l'ONG Casa Terra, un dels seus fundadors és l'Alguer Miquel del grup Txarango i l'espectacle de llums i focs.
El president del Grup 24 Hores, Francesc Padró, ha reconegut la gran labor de les persones voluntàries, superant el nombre d'edicions anteriors, i que fa que tot l'esdeveniment sigui una superació, any rere any, en organització i logística. Sobretot en aquesta 41a edició que s'ha hagut de crear l’espai des de zero. Ha agraït també a tots els patrocinadors i col·laboradors oficials, així com als patrocinadors locals, el seu suport dipositat a la cursa. Finalment, ha volgut reconèixer i valorar el suport per part de les institucions oficials, sobretot a l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt.
Més informació: http://www.24hores.cat
Font: Grup 24 hores
Categoria absoluta
Categoria Vall del Tenes
Master40
Sub20
Categoria Mixta
Categoria Internacional
Categoria Grup 2 (aire)
Categoria Promocup 2T