Com realitzar tràmits i gestions des de casa

Última revisió 17-03-2020 14:58
13/03/2020

Tots els tràmits amb l’Administració local es poden fer per Internet, a través del web municipal, amb un certificat digital, una forma segura, fàcil i àgil d’identificar-vos.

De forma fàcil i sense desplaçaments podeu fer les vostres gestions amb l’administració local per Internet, a través de la secció de tràmits i gestions del web , còmodament des de casa o des d’on vulgueu amb la tauleta o mòbil a qualsevol hora del dia. Només heu d’obtenir un certificat digital que permet tramitar de forma segura, fàcil i àgil identificant-vos en les gestions amb l’Administració per Internet. La identificació digital garanteix que sou qui dieu en els vostres tràmits en línia de forma equivalent a la presencial.

Tràmits a través del web municipal

Tots els tràmits amb l’Administració local ja es poden fer per Internet, a través del web municipal www.llicamunt.cat. Alguns tràmits tenen formulari propi i els que no en tenen, es poden tramitar a través d’una instància genèrica.

El menú principal del  web municipal conté la secció “Serveis i Tràmits” orientada a satisfer les demandes d’informació i gestió les 24 hores del dia i tots el dies de l’any. Dins de qualsevol tràmit, hi ha un apartat per iniciar la tramitació per Internet, que porta a emplenar la sol·licitud, prèvia identificació amb un certificat digital. Entre els certificats digitals admesos hi ha l’idCAT, l’idCAT mòbil, el DNIe i la Cl@ve, entre altres.

L’Ajuntament és Entitat de Registre idCAT, on el ciutadà es pot personar per obtenir el seu certificat idCAT, el qual també es pot obtenir via telemàtica.

Carpeta ciutadana

La carpeta ciutadana és un servei en línia que habilita un canal de comunicació segur per tal de conèixer l’estat de la vostra tramitació. Per accedir-hi, cal que primer us autentiqueu mitjançant un certificat digital i, un cop a dins, podreu fer el següent:

  • Cercar per data i estat tots els tràmits presentats
  • Consultar-ne l’estat de tramitació (pendent, tramitat, denegat)
  • Visualitzar i descarregar la sol· licitud presentada i tots els possibles arxius adjunts
  • Conèixer les actuacions que l’administració ha fet sobre la vostra tramitació

idCAT Mòbil

L’idCAT Mòbil és el nou sistema d’identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils que el Consorci AOC, en col·laboració amb l’Administració de la Generalitat de Catalunya, ofereix a la ciutadania i que es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya.

Per fer-ne ús heu de registrar prèviament les vostres dades de contacte en el fitxer Seu electrònica de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

Com funciona? Molt senzill. En cada gestió o tràmit que us demani la identificació i us mostri l’opció IdCAT Mòbil, caldrà que la trieu i espereu a rebre un codi en el vostre telèfon mòbil (el que heu autoritzat en el registre previ de les vostres dades de contacte). Aquest codi l’haureu d’introduir per tal que es pugui verificar la vostra identitat.

Avantatges: permet identificar-vos i signar des de qualsevol mòbil, tauleta o ordinador; no cal recordar cap contrasenya ni PIN; no requereix la instal·lació de cap tipus de programari; és un sistema segur i no caduca pel transcurs del temps; i és gratuït.

Què necessiteu per donar-vos d’alta per internet: Alta sense certificat: Document Nacional d’Identitat, Targeta Sanitària Individual del CatSalut (Servei Català de la Salut) i Telèfon mòbil.

Alta amb certificat digital: disposar d’un certificat digital vàlid i correctament instal·lat (pot ser idCAT, DNIe o qualsevol altre acceptat per tramitar a la Seu electrònica de l’Administració de la Generalitat de Catalunya) i Telèfon mòbil. Si voleu disposar d’un idCAT Mòbil trobareu tota la informació a www.idcatmobil.cat.

Tràmits en línia
Tràmits en línia

Enllaços