Des de la convocatòria de les eleccions i fins al 13 de juliol les persones que desitgin votar han d'enviar la sol·licitud de vot a l'Oficina del Cens Electoral.
La sol·licitud de vot per correu es pot fer:
Per via telemàtica, amb certificat electrònic reconegut, a través del web Correos.es
Presencialment, entregant personalment l'elector o electora l'imprès a qualsevol oficina de correus. S’ha d’acreditar la identitat mitjançant:
En tots tres casos, han de ser documents originals, no s'accepten fotocòpies.
Només en cas de malaltia o incapacitat, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial, una persona que no sigui la interessada pot cursar la sol·licitud de vot per correu, per a la qual cosa ha d’estar autoritzada per un document notarial o consular estès individualment (en aquests casos, tant el certificat mèdic com l'escriptura notarial o consular són gratuïts).
Quina és la documentació que es rep
La documentació per a votar per correu l’enviarà l’Oficina del Cens Electoral per correu certificat al domicili indicat. El sobre contindrà la següent informació:
La data límit per a votar per correu una vegada tramitada la sol·licitud serà el 19 de juliol (inclòs).
Una vegada l’Oficina del Cens Electoral admet la sol·licitud de vot, ja no es pot votar de forma presencial a la mesa.