En el nou model educatiu, l’alumnat està al centre del seu procés d’aprenentatge, per tant, es té molt en compte la diversitat, els diferents ritmes i el benestar d’aquest.Això és un dels punts claus en el nostre programa de Gestió emocional, donat que no es pot arribar a un benestar personal complet només amb els ensenyaments acadèmics, sinó que aquests han d’anar de la mà d’un acompanyament, per part dels adults, i d’una adequada gestió de les emocions, sense la qual els nens i nenes seran incapaços de reconèixer què els hi està passant en alguns moments de conflicte, de pors, d’angoixa, d’alegria, etc. Per tant, en molts dels casos no seran conscients de les seves reaccions o de com poden gestionar aquestes emocions i/o transformar-les.
Amb aquestes xerrades interactives i amb les dinàmiques que les segueixen, volem dotar a l’alumnat de l’adquisició d’ habilitats emocionals i socials conjuntament amb eines i estratègies per tal què puguin identificar, per si mateixos, les principals emocions, tant les pròpies com las dels altre; posar un nom a cadascuna (vocabulari emocional) i prendre consciència de l’estat emocional, així com de comprendre els avantatges o desavantatges de cada emoció i les possibles respostes que poden donar a aquestes. Saber com pot reaccionar la seva ment o el seu cos els ajudarà a prendre consciència de com poden respondre de manera positiva o menys perjudicial pel seu benestar personal.